Sleeping At Last的數字系列有1到9

每個都描述不同的人格

這個因為跟自己很接近

所以也翻完放上來了

Six這首歌:https://www.youtube.com/watch?v=1_ikZcsTU0M

Sleeping At Last頻道:https://www.youtube.com/channel/UCvUYLLON82Gx6MW62xTLVLQ

 

Six by Sleeping At Last

《六》—終於入睡

I had the most vivid dream

我做了一個最逼真的夢

My feet had left the ground

我的腳離開地面

I was floating to heaven

我正飄向天堂

But I could only look down

但我只能往下看

My mind was heavy

我的思緒沉重

Running ragged with worst case scenarios

因為一直想著最糟的情況而疲乏

Emergency exits and the distance below

我想著緊急出口和我與地面的距離

I woke up so worried that the angels let go

天使們因為我醒來時的過度焦慮放手了

Oh God I'm so tired of being afraid

神啊我已經不想再擔心了

What would it feel like to put this baggage down?

把這個包袱放下會是怎麼樣的感覺呢?

If I'm being honest

老實說

I'm not sure I'd know how

我不確定要怎麼放下

I want to take shelter, but I'm ready, ready to fight

我想要去避難,可是我已經準備好,準備好要戰鬥了

Somewhere in the middle I feel a little paralyzed

在途中某處我感到有點麻痺

Maybe I'm stronger than I realize

也許我比我想的還要更堅強

I want to believe

我想要相信

No, I choose to believe that I was made to become a sanctuary

不,我選擇去相信我生來就要自成一個避難所

Fear won't go away

恐懼不會消失

But I can keep it at bay

但我可以將它暫時拋在腦後

These invisible walls just might keep us safe

這些隱形的牆有機會保我們平安

With a vigilant heart, I'll push into the dark

我會帶著堅強的心向黑暗前行

But I'll learn to breathe deep

我會學會深呼吸

And make peace with the stars

與星星和平共處

Is it courage or faith

究竟是依靠勇氣還是信念

To show up every day?

才能每天現身、

To trust that there will be light

相信路的盡頭終將有光呢

Always waiting behind

總是

Even the darkest of nights

即使是在最漆黑的夜晚也一樣

And no matter what

不論如何

Somehow we'll be okay

我們不會有事的

Don't be afraid

別害怕

 

這首歌的歌詞讓我想到在夜晚行軍的場景

這個人格就是擔憂很多

可是很願意為人分擔的那種

是為了保護人最後堅強起來的人啊...

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Silviart 的頭像
    Silviart

    Silviart的部落格

    Silviart 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()